Czym jest renderowanie 3D w programie KeyShot
Renderowanie 3D to tworzenie obrazu 2D lub animacji (zbiór wielu obrazów odtwarzanych z określoną szybkością klatek) sceny 3D generowanej przez oprogramowanie komputerowe. Masz trójwymiarowy obiekt, jak kula z gliny. Możesz uformować ten kawałek gliny w dowolny kształt, rozciągając go, zgniatając i obracając. Możesz nawet wyrzeźbić glinę w dzieło sztuki. Powiedzmy, że postanawiasz wyrzeźbić ten kawałek gliny w kształt ludzkiego popiersia. Aby uczynić go bardziej realistycznym, możesz zdecydować się na pomalowanie skóry, dodanie brązowych oczu, pomalowanie włosów i brwi oraz dodanie czerwonego kapelusza.
Zrozumienie wizji
Aby zbudować model, artysta 3D musi zrozumieć projekt. Korzystając z planów, szkiców i obrazów referencyjnych dostarczonych przez klienta, artysta 3D zaczyna od wizualizacji projektu w swojej głowie. Od tego momentu kąty kamery są zwykle uzgadniane na podstawie dwuwymiarowych planów.
Artysta 3D używa specjalistycznego oprogramowania do modelowania 3D w celu stworzenia modelu cyfrowego. Ta faza jest analogiczna do budowania struktury modelu fizycznego, z tą różnicą, że model istnieje tylko cyfrowo. Sprawdź tę listę bezpłatnego oprogramowania do modelowania 3D.
Wejdź na https://www.rivasoft.pl/keyshot-cat-1156
Tekstura i światło
W procesie tworzenia grafiki 3D, artysta nakłada obrazy na modele 3D, dążąc do ich jak najbardziej realistycznego wyglądu. To trochę jak malowanie fizycznego modelu czy przyklejanie do niego różnych materiałów i zdjęć. Często towarzyszy temu również dostosowanie właściwości materiałów, by decydować o tym, czy powierzchnia będzie matowa, czy błyszcząca. Artysta może także dostosowywać chropowatość powierzchni i inne parametry, w zależności od używanego oprogramowania.
W przypadku oświetlenia w scenie 3D, artysta ustawia je tak, by jak najwierniej oddać rzeczywiste warunki świetlne, podobnie jak robiłby to fotograf czy kamerzysta, przygotowując oświetlenie do zdjęcia. Dodatkowo, artysta musi uwzględnić światło słoneczne i oświetlenie otoczenia.
Końcowym etapem jest renderowanie, czyli generowanie obrazów 2D z przygotowanej sceny 3D. Można to porównać do robienia zdjęć w świecie rzeczywistym. Czas potrzebny na renderowanie może być różny – od ułamka sekundy do kilku dni, zależnie od skomplikowania sceny i oczekiwanej jakości obrazu. Proces ten odbywa się automatycznie na komputerze, a w niektórych przypadkach używa się do tego celu dużych sieci komputerów, znanych jako farmy renderujące.