biuro wirtualne Warszawa Śródmieście

Biuro wirtualne Warszawa Śródmieście – tradycyjne a wirtualne miejsca pracy

Jest to tradycyjna strategia organizacji miejsca pracy, która była popularna przez cały XX wiek, na początku XX wieku. Skupia się wokół pracowników dojeżdżających codziennie do scentralizowanych miejsc pracy, zwykle komercyjnych budynków biurowych, w celu wykonywania swoich obowiązków służbowych.

Zdalny

Tego rodzaju strategia organizacyjna została zapoczątkowana około tysiąclecia, roku 2000 i zbiegła się z rozwojem Internetu. Pierwotnie ta strategia w miejscu pracy była określana jako telepraca, co odnosiło się do infrastruktury telekomunikacyjnej, która wspierała ludzi w natychmiastowej komunikacji za pomocą poczty elektronicznej i udostępnianiu plików za pośrednictwem sieci WWW. W miarę upływu lat 2000 termin praca zdalna zniknął z popularnego użycia i został zastąpiony przez 100% pracę zdalną lub zdalną. Ta strategia pozwala pracownikom pracować z dowolnego miejsca, czasami w bardzo różnych strefach czasowych, i być może nigdy nie spotykać się fizycznie podczas pracy w firmie.

Jest to najnowsza strategia organizacyjna dotycząca kierowania siłą roboczą. To również powstało w wyniku pandemii COVID, ale nie w wyniku zdrowia publicznego, ale raczej w celu zaspokojenia rosnących potrzeb i realiów pracowników. W 2020 roku wielu pracowników było powiązanych, tymczasem w kolejnych latach inni byli zatrudniani zdalnie. Strategia ta koncentruje się wokół koncepcji, zgodnie z którą podstawową opcją dla większości lub wszystkich pracowników jest praca zdalna, ale regularne fizyczne łączenie członków zespołu ma wartość. Oznacza to regularne spotkania zespołu poza siedzibą firmy w połączeniu z mniejszymi scentralizowanymi biurami i przestrzeniami coworkingowymi, które są opcjonalnie dostępne dla pracowników.

Hybrydowy

Strategia ta rozwinęła się w dużej mierze z troski o zdrowie publiczne po globalnej pandemii COVID w 2020 r. Ponieważ organizacje chciały sprowadzić pracowników z powrotem do biura przy zachowaniu dystansu fizycznego i ograniczeniu kontaktu fizycznego, wiele organizacji przyjęło hybrydową strategię pracy. Koncentruje się to na tym, że niektórzy pracownicy przychodzą do biura na kilka dni w 5-dniowym tygodniu pracy, często na zasadzie rotacji. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o pracy hybrydowej.

Z definicji „najpierw zdalny” oznacza, że wszyscy pracownicy nie muszą przychodzić do scentralizowanego fizycznego biura; innymi słowy, członkowie zespołu pracują w pełni zdalnie. Ta strategia organizacyjna obejmuje również fizyczne łączenie grup pracowników, a czasem oferowanie członkom zespołu dodatkowych biur lub przestrzeni coworkingowych, z których mogą oni pracować według wybranego przez siebie harmonogramu.